Horečná aktivita úředníků na metru D během nouzového stavu

Od začátku vyhlášení nouzového stavu vládou ČR, tedy od 12.3. začali úředníci pražského magistrátu chrlit jedno oznámení týkající se výstavby metra D za druhým. Tento článek přináší pouze přehled oznámení bez jakékoliv naší interpretace toho, co tento úřednický postup z pohledu práva znamená.

17.3. Oznámení zahájení navazujícího stavebního řízení ” Výstavba trasy I.D metra v Praze, provozní úsek Pankrác – Nové Dvory”→

7.4. Oznámení zrušení ústního jednání v navazujícím stavebním řízení a seznámení s nově zvoleným postupem projednání žádosti→

30.4.  Oznámení zahájení navazujícího stavebního řízení ” Výstavba trasy I.D metra v Praze, provozní úsek Pankrác – Nové Dvory” v rozsahu stavebního oddílu SOD 13 – Stanice Olbrachtova, konkrétně v části Zařízení staveniště OL2→

30.4. Usnesení o vyhrazení pravomoci (pro povolení v rozsahu stavebního oddílu SOD 13 – Stanice Olbrachtova)→

6.5. Doplnění oznámení zahájení navazujícího stavebního řízení o zahájení stavebního řízení  ” Výstavba trasy I.D metra v Praze, provozní úsek Pankrác – Nové Dvory” v rozsahu stavebního oddílu SOD 13 – Stanice Olbrachtova→

6 thoughts on “Horečná aktivita úředníků na metru D během nouzového stavu

  1. Dobrý den,
    zúčastnila jsem se informačního stánku Institutu pro plánování a rozvoj Magistrátu Hlavního Města Prahy v místě plánované stanice metra D-Nové Dvory a také informační komentované vycházky s tvůrci připravované územní studie. Celá akce zahrnovala pro zúčastněné pouze vyplnění krátké ankety, jaké prvky či služby v této lokalitě obyvatelé využívají, umístění zelených (pocit bezpečí) či oranžových puntíků (pocit nebezpečí) na pocitové mapě území, které se bude týkat územní studie a krátká diskuse se sociology, kteří budou anketu zpracovávat. Na papír bylo možné také napsat, co v místě postrádají či naopak co využívají. Vy výsledku se informačního stánku zúčastnili jen kolemjdoucí, většinou starší lidé (kteří mají více času). Radnice Prahy 4 této akci neudělala větší publicitu, např. v místním časopise Radnice Prahy 4 Tučňáku. Zřejmě jim nezbylo místo, pokud již s železnou pravidelností uveřejňují na zadní stránce časopisu reklamu developerské společnosti PASSERINVEST. Z diskuse se sociology a budoucími tvůrci studie jsem se dozvěděla, že cílem ankety a územní studie je prověřit možnosti rozvoje tohoto území a zahustit tento prostor, přičemž je již rozhodnuto, že se ve středu tohoto území (čtvercový blok ohraničený ulicemi Libušská/Durychova/Novodvorská ) uskuteční výstavba polyfunkčního centra včetně nových bytů, kanceláři a obchodů. Plánovaný stupeň zastavěnosti stupeň K (maximální zastavěnost). Poslední zastávkou komentované vycházky byla Jalodvorská louka lemovaná ulicemi Jalodvorská a V Štíhlách. Jedná se prostornou louku, která je bujně porostlá vzrostlými stromy (různé druhy stromů včetně ovocných) a keři. V části louky nejblíže plánované stanici metra D-Nové Dvory bude prostor pro techniku pro potřeby výstavby metra. Z diskuse s budoucími tvůrci územní studie vyplynulo, že i na této louce se plánuje výstavba bytů a kanceláří. K dotazům účastníků komentované vycházky v jakém rozsahu a co se má stavět se nám nedostalo uspokojivé odpovědi. Je to tedy zahaleno tajemstvím a tak zřejmě z posledního většího kousku zeleně v této oblasti nezbyde ani památky. A na sliby, že toto území vhledem k plánované masivní výstavbě developery a dalšími soukromými firmami v oblasti budoucích stanic metra Nádraží Krč a Thomayerova Nemocnice zůstane nezastavěné a bude sloužit jako náhrada za množství jinde vykácených stromů a bude přeměno v park s přírodními sportovišti pro VŠECHNY už se dávno zapomnělo.
    Proklamované výhody metra D nadmíru převyšují nevýhody -neúměrné navýšení zastavěnosti území, celkové zhoršení dopravní situace (jsou zde pouze dvě páteřní komunikace již dnes ve špičkách velmi přetížení Vídeňská a Libušska), významný úbytek zeleně a tím zhoršení kvality životního prostředí. Nenávratná devastace životního prostředí pokračuje o obyvatelé Prahy 4 jsou ponecháni na holičkách. Je někdo, kdo to zastaví????

  2. Dobrý den paní Ježková. Děkuji za příspěvek a především zájem o Vaše okolí. Kontaktujte mne prosím prostřednictvím mého soukromého mailu petr.vrana.eu@gmail.com, můžeme zkusit spojit své síly. Je jasné, že první etapa výstavby metra D Pankrác Nové dvory slouží jen k developerskému vytěžení území. Další etapy výstavby metra, které jsou z dopravního hlediska skutečně žádoucí, jsou však v nedohledu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *