Ministr dopravy dnes řekl, že souhlasí s postupem Správy železnic ohledně železničního mostu pod Vyšehradem. Zaznělo mnoho slov. Je na místě vyzdvihnout i to, co nezaznělo:
Ministr Kupka přijímá fakt, že organizace ministerstva dopravy nechala zchátrat klíčový most do stavu, kdy omezuje tisíce cestujících. Ministr podporuje otevřenou konfrontaci s památkovými úřady. Ministr podporuje dopravní řešení, které není do budoucna kapacitně bez potíží. Ministr podporuje výstavbu dopravního terminálu těsně vedle rozpadajícího se historického nádraží. Ministr nadále důvěřuje lidem, kteří jsou za současný stav odpovědní.
Podrobné výpočty dopravních expertů prokázaly, že pod Vyšehradem mohly již roky zastavovat vlaky. Roky tudy mohla jezdit městská linka Smíchov – Vršovice. Roky mohly všechny nákladní vlaky jezdit přes most Inteligence. K tomu stačilo jediné: Chytře modernizovat zabezpečení trati. Místo toho se ministr tváří, že most může za všechno a novým mostem se vše vyřeší.
Hluchota ministra k argumentům dokazuje ministr Kupka podlehl tlaku stavební lobby. “Dialog” s veřejností byl ve skutečnosti divadlem pro veřejnost, divadlem za peníze daňových poplatníků. Ministr byl dávno rozhodnutý.